El Dia Internacional de la Ciutat Educadora es celebra cada any el dia 30 de novembre, juntament amb la resta de ciutats adherides a l’Associació Internacional de Ciutats Educadores (AICE) Aquesta data, commemora que l’any 1990, es va proclamar la Carta de Ciutats Educadores a Barcelona, amb els principis bàsics per a l’impuls educatiu de la ciutat.
L’Hospitalet es va adherir al 1996, assumint el compromís dels governs locals amb els Principis de la Ciutat Educadora, desenvolupant totes les potencialitats educadores que acull la ciutat.
La Carta de Ciutats Educadores és el document fundacional d’aquest moviment internacional que promou una visió de ciutat que situa l’educació com a vector de transformació social i de millora de la vida comunitària.
La Carta es va revisar al II Congrés Internacional (Bolonya, 1994), al VIII Congrés (Gènova, 2004), i l'any 2020 per a adaptar els seus plantejaments als nous reptes i necessitats socials.
Una ciutat educadora implica promoure una educació de qualitat amb una mirada àmplia i de caràcter transversal i innovador que integri a tota la comunitat educativa i el seu barri. Tothom educa, i tots els espais de la ciutat eduquen.
Escoles, instituts, centres d'educació en el lleure, entitats socioeducatives, esportives, culturals i veïnals implicades en convertir qualsevol acció en un procés educatiu que transforma i millora la nostra societat.
Cliqueu en aquest enllaç per consultar: Carta de ciutats educadores
L’Hospitalet celebrarà aquest cap de setmana amb diferents activitats el Dia Internacional de la Ciutat Educadora, una jornada que aquest any té com a lema “La Ciutat Educadora com a laboratori d’aprenentatges, ciutadania i transformació social”.
Durant el cap de setmana es faran activitats en cinc espais de la ciutat.
Ajuntament de L'Hospitalet