Ajuntament de L'Hospitalet

Medi ambient

Energia

Caseta jardineria Feixa Llarga
Els recursos energètics són bàsics pel desenvolupament de les societats humanes. En l'actualitat el model basat en energies no renovables condiciona el progrés i la pervivència de generacions futures. Un model energètic sostenible ha d'estar basat en: un canvi d'hàbits en la demanda d'energia, eficiència energètica i un Pla d'energies renovables. En aquest apartat trobareu informació relativa a les instal·lacions solars municipals, al Pla d'Energies Renovables i un seguit de enllaços que poden ser útils per ampliar informació.

Instal.lacions solars de L'H

Caseta de jardineria

Caseta de jardineriaVeure imatge de Caseta de jardineria (nova finestra)
Caseta de jardineria (energia solar tèrmica i fotovoltaica) Aquesta caseta de jardinería es troba dins d’una zona verda del c. d’Amadeu Torner ( al costat de la Fira Montjuïc 2) va ser dotada amb una de les primeres instal.lacions d’aprofitament d’energia solar que va promocionar l’Ajuntament en l’any 1998). A més, té unes petits plaques fotovoltaiques (220 W de potencia) i l’energia eléctrica d’origen solar s’acumula en unes petits bateries per poder ser utilitzada a la caseta per a la il.luminació i per fer funcionar petits equips eléctrics, com ara trepants, etc. També té 2 m2 de plaques solars tèrmiques i acumula l’aigua calent sanitària d’origen solar, que s’util•liza en els serveis de la caseta.

Edifici municipal del carrer de Cobalt

Instal.lacions solars edifici municipal c. CobaltoVeure imatge de Instal.lacions solars edifici municipal c. Cobalto (nova finestra)
Edifici del carrer de Cobalt (energia solar tèrmica i fotovoltaica) Situació: C/ de Cobalt, 57. Objectius de la instal·lació: Producció d’energia elèctrica i venda a la xarxa. Producció d’aigua calenta sanitària.
Superfície de captadors fotovoltaics: 40 m2
Producció d’energia elèctrica: 8.050 kWh/any
Potència instal·lada: 5.500 Wp
Superfície de captadors tèrmics: 27 m2
Energia solar tèrmica utilitzada: 15.225 kWh/any

Energia solar tèrmica al Poliesportiu de Sanfeliu

Poliesportiu Sanfeliu - energia solar tèrmicaVeure imatge de Poliesportiu Sanfeliu - energia solar tèrmica (nova finestra)
Poliesportiu de Sanfeliu (energia solar tèrmica). Situació: c. d'Estronci, 60. Objectiu de la instal·lació: producció d'aigua calenta sanitària.
Superfície de captadors tèrmics: 45 m2.
Energia solar tèrmica utilitzada: 42036 kWh/any.

Escola Bressol

Energia solar a l’escola bressolVeure imatge de Energia solar a l’escola bressol (nova finestra)
Escola bressol municipal (energia solar tèrmica) Situació: Av. del Carrilet. 133. Objectius de la instal·lació: producció d’aigua calenta sanitària i calefacció.
Superfície de captadors: 48 m2.
Producció d’energia elèctrica: 10.655 kWh/any

Parc de Sanejament

Plaques solars parc sanejamentVeure imatge de Plaques solars parc sanejament (nova finestra)
Edifici Parc de Sanejament (energia solar tèrmica i fotovoltaica) Situació: C/ d’Arquimedes, s/n Objectius de la instal·lació: Producció d’energia elèctrica i venda a la xarxa. Producció d’aigua calenta sanitària. Calefació dels vestuaris.
Superfície de captadors fotovoltaics: 40 m2
Producció d’energia elèctrica: 8.050 kWh/any
Potència instal·lada: 5.500 Wp
Superfície de captadors tèrmics: 80 m2
Energia solar tèrmica utilitzada: 73.480 kWh/any

Piscina de la Feixa Llarga

Piscina BellvitgeVeure imatge de Piscina Bellvitge (nova finestra)
Piscina de la Feixa Llarga (energia solar tèrmica i fotovoltaica) Situació: Av. de la Mare de Déu de Bellvitge,s/n. Objectius de la instal·lació: Producció d’energia elèctrica i venda a la xarxa. Producció d’aigua calenta sanitària. Escalfament de l’aigua de les piscines.
Superfície de captadors fotovoltaics: 50 m2.
Producció d’energia elèctrica: 7.215 kWh/any
Potència instal·lada: 6.030 Wp
Superfície de captadors tèrmics: 224 m2
Energia solar tèrmica utilitzada: 128.506 kWh/any

Ajuntament de L'Hospitalet

Pl. de l'Ajuntament, 11
08901 L'Hospitalet de Llobregat
Tel. 934 029 400